Jul i dagarna tre

 
 
Nu är julen över för detta året. I alla fall för vår del, vi har nu firat jul tre dagar irad och det har varit riktigt mysigt var gång. Men med tanke på all mat vi stoppat i oss och att man varit i en konstant matkoma känns det ganska skönt att det är ett år tills nästa gång.
 
Lille julafton firade vi hemma hos min pappa där det bjöds på en god tre rätters middag bestående av; sparris och syrad zucchini till förrätt. Anka med apelsin och en fantastisk sås till varmrätt, sen avslutade vi allt med en chokladondant och karameliserade apelsinklyftor.
 
Julafton började tyvärr med jobb för min del men sen styrde jag, mamma och Rickie bilen mot Abbekås. Där blev det i vanlig ordning Kalle klockan tre, julmat i massor, tomte och julklappsspelet. Det var verkligen en jätte mysig julafton, det ända som saknades var snön som tvunget skulle komma den 23e men vara helt borta den 24e. Den 25e såg i stort sätt likadan ut som den 24e minus Kalle och julmaten samt att jag bytte ut min egen släkt mot Rickies.
 
Verkar som att jag varit ganska så snäll i år med eftersom jag fick en hel del fint av tomten. Fick ett presentkort på de som saknas så att jag kan köpa mig min rosa kitchen aid, köpte en dator till mig själv i julklapp och vi ska få åka på både skid och solsemester 2013 så vi har varit två snälla barn tror jag!
 
Det har varit ett par mysiga dagar med familj och vänner kram på er alla!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0