Tyskungen

I början av sommaren så började jag läsa Camilla Läckbergs första deckare Isprinsessan, om morden i Fjällbacka. Fastnade verkligen för den och hennes sätt att skriva som är väldigt beskrivande och detaljerat på något vis. Samt att hennes böcker utspelar sig både i nu och dåtid. Så innan semestern passade jag på att köpa bok 2-5 i serien. Det är ju självklart inget måste att läsa böckerna i ordning eftersom att varje fall får ett slut i sin bok. Men "huvudrollerna" är ju de samma i alla böcker så därför känns det bra att läsa dom i ordning så att man inte missar något. 
Älskar att ligga och läsa när jag är iväg på semester, då kan det bli både en och två böcker på en vecka. Men tyvärr har jag inte riktigt tålamod till att sitta och läsa när jag är hemma. Så nu när vi kom hem laddade jag ner en app som heter Storytel, där man kan lyssna på ljudböcker. Man får prova gratis i 14dagar så det är super bra. 
 
När det kommer till ljudböcker så har det stor betydelse vem det är som läser. Camilla Läckbergs böcker är det Katarina Ewerlöf som läser och hon är jätte bra tycker jag. Hon har bra nyans på rösten, inte monotont och tråkigt. Och det jag gillar mest med ljudböcker är att man kan göra saker samtidigt som man lyssnar, går ju inte när man läser en vanlig bok. Städa och plocka undan har helt plötsligt blivit roligt. Har även varit ute och prommenerst/joggat funkar jätte bra det med. Är så inne i boken att jag glömmer lite att det är jobbigt. Är inne på 5e boken nu Tyskungen och den är nog min favorit än så länge. Eller kankse 2an Predikanten. Rekomenderar verkligen hennes böcker =)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0