Upp & Hoppa

Idag ska vi chilla vid poolen och jobba på solbrännan! Den är fortfarande ganska så röd..

Men först blir det frukost och sen en liten jogging runda :) får se hur långt vi orkar..

Ska försöka lägga upp lite bilder senare idag :)

Kram

Utflykt

Idag ska vi åka på en båt tur där vi ska snorkla, åka jet ski och lite annat skoj. Och på kvällen ska vi på en solnedgångs tur. Mycket båt idag och vi hoppas på att få fin färg.

Puss & Kram

Smookin Tuna

Vi är nu i Key West, om ni har möjlighet så åk hit. Det är en jätte mysig stad med massa fina trä hus som ser ut som Pippi Långstrump hus.

Här e så mysigt så, nu ska vi äta middag på Smoki'n Tuna, härligt ställe med live band!

Mina fina

Key west

Idag styr vi bilen mot key west där vi ska vara i 5 dagar, sola, bada och njuta av livet innan vi kör tillbaka till Miami för att kryssa i Karibien. Där vi i och för sig ska göra samma sak :) Vi kan inte klaga helt enkelt!

Angående shoppingen igår fick jag ett par Nike skor och ett par shorts för 364 kr. Vi är nöjda!!

Shop until you drop

Det var mulet här i Miami på morgonen och tyvärr inget strand väder. Så vi styrde vår lilla bil mot ett fantastiskt köpcentra. Hade tänkt ta oss till stranden på eftermiddagen men centrat hade ca 400 butiker så vi har haft fullt upp hela dagen :) Här finns för mycket fint om vi säger som så!

Ikväll ska vi till south beach för middag och mys!

Vi handlade med oss "lite" hem

South beach

Vi sitter just nu och äter goda sallader till lunch på stranden. Det va ett helvete att hitta parkering men tillslut förde den snälla damen i gpsen oss till ett p-hus! Fem filer är vi inte heller vana vid med so far so good.

26 grader i luften och 25 i vattnet, går inte att klaga.

Goooooodmorning

Vi är nu pigga och glada här i Miami, klockan är bara halv 7 på morgonen men vi somnade redan 21.30. Får se om det blir en liten promenad innan frukosten kanske.

Senare är det sol och south beach som gäller! Vi har det mycket bra här borta!

Kram

Allting är stort i USA ;)

MIAMI

Så är vi äntligen framme i Miami efter 13 timmars resa. Sitter just nu på en uteservering och ska äta middag 26 grader! Nice!

Gick inte ladda upp bilder..

Packning

Är mitt uppe i sista packningen, lite smått kaos känns det som..

Hittar inte heller sladden till min ena kamera så panik på det med.

16 timmar till vi flyger pirrigt!!

Molto Bene

Haft en underbar dag med mitt hjärta! Åt en fantastiskt god lunch på Molto Bene, skaldjurspastan var bara så god!

Efter mat i solen blev det bowling, jag förlorade stort men kul ändå, har varit underbart att bara vara tillsammans idag. Nu måste jag fortsätta packa..

Solsken & kärlek

Godmorgon!

Torsdag och 3 dagar tills jag åker till staterna! Är så himla pirrig i magen nu och allt känns fortfarande så overkligt!

Rickie har tagit ledigt från jobb idag så vi ska ha en heldag tillsammans :) Om en liten stund ska vi gå upp i stan och äta frukost sen tänkte vi bowla lite (håll tummarna att jag vinner) och mysa i det vackra vädret!

Mitt älskling!

Bathroom

Mint grönt är färgen som är helt rätt i vår och sommar, jag och Rickie borde då vara super moderna med vårt mint gröna badkar? haha

Skämt o sido, snart kommer det hit en hantverkare för att ta en titt på vårt badrum och ge oss ett förhoppningsvis bra pris på vad det kostar att renovera.

Det behöver verkligen fräschas upp

Lunch

Sitter nu och vilar benen lite och äter en god kycklingsallad. Det har varit bra tempo på jobb idag, vilket gör det så mycket roligare. Hoppas det fortsätter såhär :)

Idag blir det "myskläder" på jobb, stickad tröja från H&M och leggins

Söndag!

Hej!

Nu var det ett tag sedan igen, har varit mycket jobb sedan sist och det fortsätter fram till på tisdag sen är jag lite ledig!

Vi är bjudna på brunch hos Frida idag som fyller år, men den missar jag eftersom jag ska jobba. Tråkigt men sant!

Bjuder på en bild från i sommars när vi va på kalas i Lomma, Kellie är så söt!

Underbara vår ❤

Hej fina du!

Det är ett underbart vårväder här i Malmö! Har mestadels tagit det lugnt idag, vaknade med ont i halsen och en grym förkylning. Men klädde på mig ordentligt och tog en väldigt skön promenad i solen till stan.

Köpte mig 2 par nya glasögon, har ett par men de är ganska gamla så styrkan är fel. Använder väldigt sällan glasögon bara hemma i stort sätt, men kände att nu inför resan när det blir mycket bilkörning kan det vara skönt att ha ett par glasögon att byta med.

Hittade som sagt 2 par inne på specsavers ett par bruna bågar samt ett på pilot-solglasögon. Perfekt när man ligger och läser på stranden och inte har linser. 1500 gick allt på med synundersökning vilket känns lagom. Nu är det bara att hålla tummarna att jag hinner få dem i tid :)

KRAM

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2528651/images/2012/pic_193594899.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2528651/images/2012/pic_193594899.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2528651/images/2012/pic_193595237.jpg" class="image">

Godmorgon

Sitter just nu på bussen på väg till jobb, skulle egentligen varit ledig, men sånt är livet.

Åh så bra grey's va igår, kan inte annat än älska det programmet, tyckte även att det var helt rätt som fick lämna Sveriges mästerkock så en bra tv onsdag alltså :)

Blev väldigt nöjd hos frisören med :)

Fint ska det va!

Just nu hos frisören! Måste ju fixa frillan innan den stora resan.

2,5 veckor tills vi åker!!!! SÅ SJUKT, har nog inte fattat det riktigt än. 10 veckors semester, det är ju som ett sommarlov. Känns välbehövligt såhär 3 år efter studenten.

Onsdag

Hej!

Oj, nu var det visst ett tag sedan sist. Denna onsdag bjuder på strålande sol vilket är helt underbart! Är dessutom ledig idag så ska passa på att gå ut i solen!

Och vet du? Ikväll är det dubbel avsnitt av grey's anatomi, åh vad vi har längtat! Men innan dess blir det fika hos mormor, träning (är dock förkyld:( ) umgås med mina fina vänner och ett besök hos frisören.