Snäckan

Tycker att världens bästa katt är värld ett inlägg! Hoppas att hon fortfarande känner igen mig när jag kommer hem..

Baseball

Vi har haft en lugn förmiddag hemma hos Kendra och till och med tvättat lite. Kan säga att det behövdes efter lite mer än 4 veckor.

Just nu är vi och tittar på en baseball match, vi kan ju inga regler men det är kul ändå :) Hänger med i jublet när de andra jublar typ.

Kärlek

Phoenix

Igår kom vi fram till Phoenix satte oss på en uteservering och försökte komma fram till var vi skulle bo i två nätter eftersom vi är lite före vårt schema och inte skulle varit här föräns imorgon och hälsa på familjen Alex bodde i när hon var utbytes student. Men en av Alex vänner här insisterade på att vi skulle sova hos dem så det löste sig på bästa sätt! De är verkligen super trevliga hela familjen!

Idag har vi jobbat på solbrännan lite vid poolen, ätit sushi med med Alex extra mamma och varit på bio med Kendra och Kristen. The lucky one SE DEN! Mysig tjejfilm.

Vi har det toppen!

Öken

De senaste två dagarna har vi bara spenderat i bilen och kärt från Dallas till albuquerque i New Mexico där vi befinner oss nu. Det har varit en ganska vacker utsikt på vägen hit men också mycket öken. Men det har som sagt gått bra att köra :)

Idag ska vi åka upp till ett berg där det ska vara en fantastisk utsikt och åka linbana :) vi ska även köra lite på rout 66.

Igår hittade vi ett riktigt lite mörkt hak här där de serverade fantastiskt gott kött, riktigt mysigt!

SHOPPING, SHOPPING, SHOPPING

Rubriken förklarar alldeles utmärkt vad vi har haft för oss idag. Nu får vi nog vänta en vecka eller två tills vi shoppar nästa gång :)

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2528651/images/2012/pic_199054867.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2528651/images/2012/pic_199054868.jpg" class="image">

DALLAS

Vi har haft en jätte härlig dag här i Dallas med strålande sol. Efter frukost körde vi in till stan där vi gick på ett museum om förintelsen under andra världskrigen. Det var väldigt bra för man fick små höglatare som man satte mot örat så kunde man själv välja vilka historier man ville lyssna på och vilka saker man ville veta mer om.

Efter vårt första museum besök letade vi oss fram till Main street där vi åt en mycket god lunch i solen på en Mexicansk restaurang, inte helt fel. Sedan körde vi vidare till Louis Tussauds som är ett musseum med vaxdockor men många av dem var sådär bra gjorda måste jag säga. Men det var kul ändå. Där var även Ripleys belive it or not på samma ställe så vi hade och göra ett tag.

Vi avslutade vår dag med köttbullar och mos på IKEA!

...

När vi var i Missisippi besökte vi en aligator farm och fick se både vilda och inhängnade aligatorer. Den jag håller i på bilden längre ner är 7 månader gammal. Den var super gullig och väldigt mjuk.

När vi var i New Orleans körde vi för att titta på husen i området som blivit värst drabbat av Katrina. Även om det var sju år sedan det inträffade var där fortfarande många hus som var i mycket dåligt skick som det bor familjer i. Även många övergivla hus samt tomma tomter där det synter att det stått ett hur en gång i tiden. Det var väldiga kontraster mellan ny byggda tegelhus och gamla trä hus som tex de på bilderna nedan.

Vi lyckades befinna oss i New Orleans samtidigt som där var en Jazz festival så vi hade ett par trevliga dagar där. Människorna är verkligen hjälpsamma och trevliga.

Denny's

Vi sitter just nu någonstans på vägen till Dallas på Denny's för att äta en sen lunch. Det var riktigt dåligt väder i Alexandria, åskat hela natten och regn på morgonen men det slutade lagom tills vi körde :)

Forever 21

Det var ett ganska litet köpcentra de hade här i Alexandria men det blev en del shopping för oss i alla fall. Det är ju väldigt billigt här om man jämför hemma. Inne på Forever 21 hittade vi alla en massa fint, hoppas på att de ska öppna i Sverige och då helst i Malmö.

Det blev 6 tröjor på Forever 21 och en härlig sommar klänning på Burlington för min del. Allt för ca 700 kr det är bra shopping det! Nu blir det snart bio <3

Alexandria

Hej på er!

Sedan sist jag skrev har vi varit två dagar inne i New Orleans där de var en stor festival inne i stan, massa musik och glada människor, det var verkligen kul.

Igår var vi och besökte ett plantage där det förr bodde slavar som jobbade med sockerbeter. Huset vi fick se var ett gammalt trähus hus från början av 1800- talet, väldigt vackert och fint bevarat.

Idag tänkte vi inte vara så kulturella utan spendera vår dag med shopping och bio ikväll, Titanic i 3D. Bilder kommer senare ikväll eller imorgon.

Mobile - Alabama

Vi hade en skön dag på stranden igår, sanden var alldeles vit och härlig. Vi åt en sen lunch på en mysig skaldjurs restaurang. Räk-tacos är verkligen att rekommendera!

På eftermiddagen styrde vi bilen vidare mot Mobile i Alabama, hittade ett motel för $50 natten vilket blir ca 350 kr för alla tre så billigt och bra. Att det är lite skit på golvet är en sak, man får inte allt för de pengarna men här bor många skumma typer. Alex sa att det kändes som en knarkar kvart och bara en liten stund senare dyker det upp en kille och frågar om vi röker gräs. NEJ TACK!

För övrigt är Mobile en mysig stan med idag styr vi vår bil vidare mot Mississippi, där vi ska göra en liten utflykt till en alligator farm.

Puss & Kram

En magisk värld

Här är ett par bilder från Disney World och Sea World, det var två fantastiskt roliga dagar, vi blev alla som barn igen! (inte för att vi är jätte vuxna men ändå)

Showerna på Sea World med späckhuggare, delfiner och sälar var riktigt bra. Blev även en hel del karuseller. Idag har vi bara suttit i bilen och tagit oss till Destin imorgon ska vi till stranden på förmiddagen och sen köra vidare mot Alabama.

Hoppas att allt är bra hemma i Sverige :)

KRAMAR

HOOKED ON A FEELING

MIAMI

KEY WEST

Den vackra utsikten påväg till Key-West

Där fanns även massor av vackra "pippi Långstrump" hus. En väldigt mysig plats jag gärna besöker igen.

Båttur i solnedgången

Atlantis på Bahamas, Michael Jackson suiten kostar $25.000 natten. Får vinna på lotto innan jag gifter mig...

Middag på Kryssningen tre rätters varje kväll.

Vi är nu tillbaka efter vår kryssning i Caribien och det var verkligen Fantastiskt. Hoppas på att kunna besöka öarna igen någon gång. Man hinner ju inte med allt när man bara är i land ca 1 dag. Vi han i alla fall med tre öar. Bahamas- Nassau- Half moon Cay(en privat ägd ö) och Grand Turk.

Nu är vi i Orlando och imorgon är det Disney World som gäller. På måndag ska vi besöka Sea World innan vi styr bilen vidare mot Alabama på Tisdag.

GLAD PÅSK från landet där inget är "lagom"